۰۰۰/۰
حجم نمونه
۱۱۸
جدول بالا نشان میدهد که همبستگی بین قابلیت پاسخگویی و اعتماد مشتریان برابر با ۴۷۷/۰ میباشد و با توجه به سطح معناداری برآورد شده که برابر ۰۰۰/۰ میباشد و در سطح اطمینان ۹۵/۰درصد میتوان ادعا کرد که فرض صفر رد و نقیض آن تأیید میگردد، یعنی فرض پذیرفته میشود. در نتیجه بین قابلیت پاسخگویی و اعتماد مشتریان رابطه معناداری وجود دارد. یعنی قابلیت پاسخگویی در ایجاد و ارتقاء اعتماد مشتریان اهمیت بسزایی دارد .
۴-۳-۲-۷- آزمون فرضیه فرعی ششم
فرضیه ششم به بررسی رابطه بین اطمینان خاطر و اعتماد مشتریان میپردازد که به منظور آزمون، این فرضیه به صورت فرضیههای آماری، (نشان دهنده ادعا) و (نشان دهنده نقیض ادعا) تبدیل میشود.
: بین اطمینان خاطر و اعتماد مشتریان رابطه معناداری وجود ندارد.
: بین اطمینان خاطر و اعتماد مشتریان رابطه معناداری وجود دارد.
نقیض ادعا ۰= ?
ادعا
برای بررسی این فرضیه از سؤالات ۱۵ تا ۱۷ پرسشنامه برای مولفه اطمینان خاطر و سوالات ۱ تا ۵ برای اعتماد مشتریان استفاده گردیده است و این فرضیه با بهره گرفتن از آزمون همبستگی پیرسون مورد آزمون قرار گرفته است. نتایج حاصل از این بررسی در جدول ۴-۱۳ نشان داده شده است.
( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
جدول ۴-۱۳: نتایج حاصل از آزمون همبستگی پیرسون برای فرضیهی پنجم
متغیر
اعتماد مشتریان
فرضیهی فرعی ششم
اطمینان خاطر
همبستگی
***۶۱۴/۰
سطح معناداری
۰۰۰/۰
حجم نمونه
۱۱۸
جدول بالا نشان میدهد که همبستگی بین اطمینان خاطر و اعتماد مشتریان برابر با ۶۱۴/۰ میباشد و با توجه به سطح معناداری برآورد شده که برابر ۰۰۰/۰ میباشد و در سطح اطمینان ۹۵/۰ درصد میتوان ادعا کرد که فرض صفر رد و نقیض آن تأیید میگردد، یعنی فرض پذیرفته میشود. در نتیجه بین اطمینان خاطر و اعتماد مشتریان رابطه معناداری وجود دارد. یعنی اطمینان خاطر مشتریان از کیفیت خدمات وب سایت وب گاه در ایجاد و ارتقاء اعتماد آنها اهمیت بسزایی دارد و با افزایش اطمینان خاطر ، اعتماد آنها ارتقاء خواهد یافت.
۴-۳-۳- آزمون رگرسیون بین کیفیت خدمات وب گاه و اعتماد مشتریان
از آزمون رگرسیون برای اطلاع از تاثیر مولفه های کیفیت خدمات بر روی اعتماد مشتریان استفاده می گردد در آزمون مربوطه خروجی اول مربوط به همبستگی رگرسیونی بین مولفه های کیفیت و اعتماد مشتریان بوده (جدول ۴-۱۴)، در خروجی دوم آنالیز واریانس رگرسیونی برای بررسی تفاوت میانگین مولفه های کیفیت خدمات و اعتماد مشتریان ارائه خواهد شد(جدول ۴-۱۵) و در نهایت خروجی سوم رگرسیونی یعنی مدل رگرسیونی بر اساس ضریب بتا به درصد پیش بینی یا تاثیر پذیری مولفه بر روی اعتماد مشتریان پرداخته خواهد شد که هر کدام از مولفه ها دارای مقدار ضریب بتای بیشتری باشد به همان میزان نقش آن مولفه یا تاثیر آن مولفه بر روی اعتماد مشتریان بیشتر خواهد بود. (جدول ۴-۱۶).
جداول هر یک از موارد فوق به ترتیب در ادامه آورده شده است.
جدول ۴-۱۴: نتایج حاصل از آزمون همبستگی بین اعتماد مشتریان ومولفههای کیفیت خدمات وب گاه
خطای معیار ضریب تعیین