۳) انجام این پژوهش در سایر مدارس استان های کشور و مقایسه نتایج این پژوهش ها با یافته های و پژوهش حاضر.
۴) اجرای این پژوهش در جوامع دیگر و مقایسه نتایج آن با نتایج پژوهش حاضر.
۵-۶ محدودیت های پژوهش
۵-۶-۱ محدودیت های در کنترل پژوهشگر
۱) محدود کردن جامعه آماری به مقطع متوسطه امکان تعمیم نتایج را محدود می سازد.
۲) محدود کردن جامعه آماری پژوهش به دبیران و دانش آموزان دختر شهر همدان امکان تعمیم نتایج را محدود می سازد.
۲) محدود کردن ابزار جمع آوری اطلاعات به پرسشنامه و عدم استفاده از سایر روش های جمع آوری اطلاعات، که می توانست بر بار علمی این پژوهش افزوده و اعتبار یافته های آن را افزایش دهد.
۵-۶-۲ محدودیت های خارج از کنترل پژوهشگر
۱) عدم همکاری برخی از مدارس در قبول پرسشنامه و پاسخگویی به سوالات آن
۲) عدم همکاری برخی از دبیران در پاسخگویی به سوالات پرسشنامه.
۳) عدم همکاری برخی از دانش آموزان در پاسخگویی به سوالات پرسشنامه.
۴) عدم وجود پرسشنامه استاندارد.
فهرست منابع
الف) منابع فارسی
امام جمعه، ط. (۱۳۸۲). مفهوم سواد اطلاعات و سواد آموزی در عصر اطلاعات، سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، مجله رشد تکنولوژی، شماره پنج٬ صص ۴۶-۵۶.
امام جمعه، ط. و ملایی نژاد، ا. (۱۳۸۵). بررسی تطبیقی فاوا در برنامه درسی چند کشور جهان ارائه الگویی برای ایران، فصلنامه نوآوری های آموزشی،۶(۱۹) صص ۳۱-۷۲.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
ارشاد سرابی، ر.، اسلامی نژاد، ط و شفعیان، ه. (۱۳۹۲). لزوم تدوین درس فناوری اطلاعات پزشکی در دوره پزشکی عمومی، دیدگاه دستیاران تخصصی، راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، ۶(۴)، صص ۱۸۹-۱۹۳.
بلاش، ف. (۱۳۸۷). بررسی تأثیر به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات بر شکاف نگرش اخلاقی بین نسلی، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید بهشتی، گروه علوم تربیتی.
بوربور حسین بیگی، م. (۱۳۸۵). بررسی رابطه اینترنت وشکاف ارزشها در بین دو نسل( مطالعه موردی کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه تهران و والدین آنها، پایان نامه کارشناسی ارشد جامعه-شناسی، دانشکده علوم اجتماعی.
برزگر، ر و نوروزی، د. (۱۳۹۱). یادگیری سیار رویکردی نوین در آموزش، مجله رشد تکنولوژی آموزشی، ۱۳(۲)، صص ۳۰-۲۶.
بختیاری، م و احمدی، غ. (۱۳۸۶). میزان آثربخشی آموزش های ضمن خدمت فناوری اطلاعات و ارتباطات(ICT) معلمان دوره متوسطه شهر اصفهان. دانش و پژوهش در علوم تربیتی، ۴(۱۳)٬ صص۱۳۴-۱۲۳.
تاجیک، م. ر. (۱۳۸۶). شکاف یا کسست نسلی در ایران امروز: تحلیل ها، تخمین ها و تدبیرها. پژوهشکده تحقیقات استراتژیک گروه پژوهشهای فرهنگی و اجتماعی، تهران.
توکل، م و قاضی نژاد، م. (۱۳۸۵). شکاف نسلی در رویکردهای کلان جامعه شناختی: بررسی و نقد رهیافت های نسل تاریخی و تضاد با تأکید بر نظرات مانهایم و بوردیو. نامه علوم اجتماعی ۲۷ (۱). صص ۱۲۴-۹۷.
ثمری، ع و آتشک، م. (۱۳۸۸). تأثیر میزان شناخت و کاربست فناوری آموزشی توسط معلمان در بهبود کیفیت فرایند یادگیری دانش آموزان، نشریه علمی - پژوهشی فناوری آموزش، ۴(۲)، صص۱۱۱-۱۰۱.
جوکار، ع. و یاری پور، س. (۱۳۸۸). بررسی میزان استفاده دانش آموزان دبیرستانی شهر شیراز از فناوری های اطلاعاتی- فصلنامه تعلیم و تربیت، ۲۵(۲)، صص ۲۰۲-۱۷۷
حریری، ن و زمانی راد، ن. (۱۳۹۰). بررسی شکاف دیجیتالی بین نسل ها از نطر آشنایی، علاقه، و استفاده از فناوری های اطلاعات و ارتباطات. فصلنامه علمی- پژوهشی. ۲۸ (۱). صص ۳-۲۰.
دلاور، ع. (۱۳۸۶). روش تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی، تهران: ویرایش.
دائی زاده، ح. و حسین زاده، ب. و غزنوی، م. ر. (۱۳۸۹). بررسی نقش(ICT ) بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان دوره متوسطه. فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی. ۴(۴). صص ۹۷-۸۱.
دایی زاده٬ ح. ٬ فلاح٬ و. و حسین زاده٬ ب. (۱۳۹۲). تاثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر مهارت های دانش آموزان سال سوم متوسطه. فصلنامه مطالعات جامعه شناختی جوانان. ۳(۹). صص ۹۲- ۷۵.
روشه، گ. (۱۳۷۶).تغییرات اجتماعی، ترجمه منصور وثوقی، تهران: نشر نی.
رضائی راد، م. و فرشیدی، ف. (۱۳۹۱). نیاز جامعه دانایی محور مدرسه هوشمند. نشریه رشد تکنولوژی آموزشی. ۱۴(۲)، ۱۰-۱۳.
رحمانی، ج. و موحدی نیا، ن. و سلیمی، ق. ع. (۱۳۸۵). الگوی مفهومی نقش های آموزشی- تربیتی فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش و پرورش. دانش و پژوهش در علوم تربیتی. ۲(۱۰). صص ۶۶-۴۹.
سیف، ع. ا. (۱۳۷۶). روش های اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی، تهران: دوران.
سرمد، ز.، بازرگان، ع. و حجازی، ا. (۱۳۸۰)، روش های تحقیق در علوم رفتاری، تهران: موسسه ی انتشارت آگاه.
سلطانی فر، م. (۱۳۸۷). تحلیل وضعیت سواد اینترنتی دانش آموزان سال سوم دبیرستان شهر تهران ۱۳۸۶-۱۳۸۵ در مقایسه با مربیان و والدین آن ها. فصلنامه نوآوری های آموزشی. ۷(۲۷). صص۶۰-۳۷.
ساروخانی، ب. و صداقتی فرد، م. (۱۳۸۹).شکافِ نسلی در خانواده ایرانی ؛ دیدگاه ها و بینش ها. پژوهش نامه علوم اجتماعی،۳(۴)، ۳۱-۷.
ساروخانی، ب. (۱۳۷۰). در آمدی بر دایره المعارف علوم اجتماعی، تهران: کیهان.
شیخی، م. ت. (۱۳۸۱).عوامل مؤثر بر ایجاد فاصله نسلها و دوری از وفاق اجتماعی تحلیلی از دیدگاه جامعه شناسی،مجله علمی-پژوهشی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه اصفهان. ۲(۳۰). صص۱۲۴- ۱۰۹.
شیخی، م. ت. (۱۳۸۰). فاصله نسل ها- دوری از وفاق اجتماعی، مجموعه مقالات جامعه و فرهنگ، جلد سوم.
شعبانی، ح. (۱۳۸۳). مهارت های آموزشی و پرورشی(روش ها و فنون تدریس)، تهران:سمت.
شریفی، ح. (۱۳۸۳). روش های آماری در علوم اجتماعی و علوم تربیتی، انتشارت نشر اشاره، تهران: چاپ اول.
شهباز،س.، زمانی، ع. و نصر اصفهانی، ا. ر. (۱۳۸۶). بررسی میزان دستیابی دبیران و بهره گیری آنان از فناوری اطلاعات. علوم و فناوری اطلاعات . ۲۳(۱)، صص ۲۳ –۴۴.
صافی، ا. (۱۳۷۹). آموزش و پرورش ابتدایی، راهنمایی تحصیلی و متوسطه. تهران: سمت.
طاهری، آ. (۱۳۸۹). سواد علمی- تکنولوژیکی، مجله رشد تکنولوژی آموزشی، ۹(۳)، صص۹-۱۱.
عطاران، م. و آیتی، م. (۱۳۸۸). اصول برنامه ی درسی مبتنی بر فاوا. فصلنامه مطالعات برنامه درسی. ۳(۱۲)، صص ۴۷-۱۵.
عصار زادگان، ن. (۱۳۸۸)؛عصر دیجیتال و برنامه ی درسی مهارت محور، مجله رشد تکنولوژی آموزشی، شماره چهار، صص ۴۴-۴۷.
عزتی، م. ر، امام جمعه، م. ر و احمدی، غ. ر. (۱۳۹۰). مقایسه برنامه درسی آموزش حرفه و فن دوره راهنمایی تحصیلی در ایران با دروس مشابه در چهار کشور دیگر(آمریکا، کانادا، پاکستان و مراکش). فصلنامه نوآوری های آموزشی. ۹(۳۸). صص۹۲-۶۷.
غفاری، خ.، احقر، ق و نادری، ع. (۱۳۸۷). بررسی تحلیلی مبانی روان شناختی، اجتماعی و فلسفی برنامه درسی فناوری اطلاعات و ارتباطات، فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی، ۲(۴)، صص۷۵-۱۰۰.
فهیمی، م. (۱۳۸۰). فناوری اطلاعات در آموزش و پرورش، اطلاع رسانی و کتابداری، فصلنامه رهیافت، شماره بیست و پنجم، صص ۲۱۸-۲۲۳.
فتحی، س. و مطلق، م. (۱۳۹۰). جهانی شدن و فاصله نسلی(مطالعه جامعه شناختی فاصله نسلی: با تاکید بر فن آوری اطلاعات و ارتباطات. فصلنامه مطالعات راهبردی جهانی شدن. ۲(۵) صص ۱۷۷-۱۴۵.
فتحی، س.، پیراهری، ن و شیرین بیان، ا(۱۳۹۰). بررسی تأثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر شکاف نسلی: مورد پژوهش خانواده های گرمسار. فصلنامه جامعه شناسی مطالعات جوانان، ۲(۴)،صص ۱۴۱-۱۶۴.
گودرزوند چگینی، م. و اسمعیلی صیقلدهی، م. (۱۳۹۰). تأثیر بکارگیری فناوری داده ها بر اثر بخشی آموزش، فصلنامه ی علمی-پژوهشی رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، ۲(۳)، صص۲۴-۱.
لطف آبادی، ح. (۱۳۷۵). سنجش و اندازه گیری در علوم تربیتی و روانشناسی، تهران:سمت.
ملکیان، ف.، نریمانی، م. و صاحب جمعی، س. (۱۳۸۹). نقش راهبردهای شناختی و فراشناختی در انگیزه پیشرفت فراگیران نظام آموزشی مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات، برنامه ریزی درسی- دانش و پژوهش در علوم تربیتی،۷(۲۵) ، صص۳۸-۲۱.
ملکی، ح. و گرمابی، ح. ع. (۱۳۸۸). جایگاه و کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در برنامه درسی دوره ابتدایی از نظر صاحبنظران و معلمان شهر تهران، فصلنامه نوآوری های آموزشی، ۸(۳۱)، صص۵۲-۳۷.
ملکی، ح. (۱۳۸۶). برنامه ریزی درسی(راهنمای عمل). مشهد. انتشارات پیام نور.
نیکنام، ز. (۱۳۸۵).آموزش فناوری و دلالت های آن در دوره ابتدایی. ششمین همایش انجمن مطالعات برنامه درسی، نوآوری در برنامه درسی دوره ابتدایی.صص۷۲۱- ۷۳۴.