آمارهها
F
سطح معناداری
T
درجه آزادی
سطح معناداری
فرض برابری واریانسهای دو جامعه
۴٫۰۳۲
.۱۱۵
-۲٫۷۵۳
۴
۰٫۰۱۶
فرض عدم تساوی واریانس دو جامعه
-
-
-۲٫۷۵۳
۲٫۲۷۲
۰٫۰۲۲
نسبت واریانس دو گروه دارای توزیع F(فیشر) هستند و فرض صفر این آزمون بیان میکند که نسبت واریانس جامعه اول به جامعه دوم برابر یک است ( ). بنابر نتایج جدول شماره ۴-۶، فرض صفر آزمون فیشر(F) مبنی بر برابری واریانسها با میزان آماره ۴٫۰۳۲و احتمال معناداری ۰٫۱۱۵ پذیرفته میشود لذا آماره t در سطر اول با فرض برابری واریانسها محاسبه میشود. درجه آزادی آماره t در حالت برابری واریانسها برابر با مجموع مشاهدات دو گروه منهای ۲ است(n1+n2-2=3+3-2).
بر اساس نتایج جدول شماره ۴-۶ ، در حالت واریانسهای مساوی، سطح معناداری آماره t با مقدار ۰٫۰۱۶ زیر ۵% است و لذا نتیجه میشود که، بین ضرایب در دو گروه کنترل و تجدید ارائه اختلاف معنادار وجود دارد.
همچنین در حالت عدم تساوی واریانسها نیز سطح معناداری آماره t با مقدار ۰٫۰۲۲ زیر ۵% است و در این حالت نیز عدم برابری ضرایب در دو گروه پذیرفته میشود.
۴-۳-۳- مدل اول
همانگونه که در فصل گذشته بیان شد به منظور آزمون فرضیههای پژوهش، از الگوی شماره (۱) ارائه شده توسط آلبرینگ و همکاران در سال ۲۰۱۳ به شرح زیر استفاده شده است:
EFGit = β۰+ β۱ DIVit /TAit + β۲ NIit/NSit + β۳ NSit /NFAit + β۴ LOG-TAit + β۵ LTDit /TAit + β۶ NFAit /TAit + β۷ Qit +β۸ POSTit + β۹ RESTATEMENTit +β۱۰ POST *RESTATEMENTit + εit,
در الگوی فوق EFG به عنوان معیاری برای رشد حاصل از تامین مالی خارجی شرکت در نظر گرفته شده است. فرضیه اول تحقیق به بررسی تاثیر ارائه مجدد صورتهای مالی بر رشد تامین مالی خارجی شرکتها پرداخته است. بدین منظور مدل بالا برای ۷ متغیر گروه رشد ( ذکر شده در فصل سوم تحقیق) برازش شده و پس از برازش مدل، آزمون معنیدار بودن ضرایب انجام میشود و در پایان نیز پیشفرضهای مدل بررسی خواهد شد و با بهره گرفتن از نتایج فرضیه آزمون میشود:
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
۴-۳-۳-۱- نرخ رشد فروش( SALES_GR )
در این حالت متغیر وابسته را SALES_GR در نظر میگیریم. نتایج به صورت زیر هستند:
خلاصه نتایج مدل شامل مقدارضریب تعیین، تعدیل شده و همچنین انحراف استاندارد بدست آمده برای هر مدل رگرسیونی و برآورد ضرایب مدل و آزمون معنیدار بودن آنها در جدول زیر ارائه شده است که در آن مقدار ضریب تعیین و تعدیل شده نشان داده شده و ضریب تعیین نشاندهنده این موضوع است که تغییرات ناشی از رگرسیون چه درصدی از تغییرات کل را به خود اختصاص میدهد. هرگاه در مدل رگرسیون هر ضریب معنیدار نشود بدین معنی است که در مدل رگرسیون آن متغیر بر روی متغیر وابسته اثر ندارد که این آزمون با بهره گرفتن از بدست آمده در جدول که در مقابل هر ضریب نوشته شده انجام میشود بدین صورت که اگر کمتر از باشد ضریب معنیدار شود و اگر بیشتر از باشد ضریب معنیدار نمیشود.
جدول ۴-۷: خلاصه نتایج مدل رگرسیونی
متغیر
ضریب
مقدار
انحراف استاندارد
آماره
ثابت مدل
۲٫۵۱۹-
۲٫۱۰۴
۱٫۱۹۷-
۰٫۲۳۲