پس از بررسی ادبیات پژوهش و مدلهای گوناگون ارزیابی عملکرد کارکنان و بررسی و مطالعه پیشینه تحقیق اعم از تحقیقات داخلی و خارجی میبایست چارچوب نظری تحقیق ارائه گردد. به منظور رسیدن به چارچوب نظری، محقق پس از بررسی تعاریف، مفاهیم، نقش، تاریخچه، رویکردها، روشها و مدلهای مختلف ارزیابی عملکرد کارکنان و نیز مطالعه پیشینه تحقیقات در داخل و خارج از کشور شامل پایان نامه ها، مقالات و پروژه ها به این نتیجه رسید که بسیاری از مدلها وجه عملی نداشته و مناسب برای اجا نمی باشد. برخی از مدلها و رویکردهای مناسب نیز استخراج شدند که محقق براساس اشتراکات، نقاط قوت وضعف و عوامل عمده جداول ذیل را استخراج و مبادرت به طراحی الگوی اولیه تحقیق (چارچوب نظری) نمود.
( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
جدول شماره ۲- ۱۱- معیارها و اشتراکات مدلهای ارزیابی عملکرد کارکنان
معیارها و اشتراکات مدلهای ارزیابی عملکرد کارکنان |
رهبری، ارتباطات، خلاقیت و نوآوری، فرهنگ سازمانی، انگیزش، تفویض اختیار، آموزش، یادگیری و توسعه مستمر، مدیریت، مسئولیت پذیری، صداقت، شجاعت، فداکاری، اخلاق، تخصص حرفهای، استقامت و استواری، مشارکت، احترام، تعهد، همکاری، صمیمیت، هماهنگی، نظارت و کنترل، انعطاف پذیری، قدرت برنامه ریزی، صبر و پایداری، تصمیم گیری و حل مساله، نظم در انجام امور، |
جدول شماره ۲-۱۲- معیارها و اشتراکات پیشنه تحقیقات انجام شده در داخل و خارج از کشور
معیارها و اشتراکات پیشنه تحقیقات انجام شده در داخل و خارج از کشور |
انعطافپذیری، اخلاق، نوآوری، رهبری(فرماندهی)، خلاقیت، ابتکار، اعتماد و احترام، صداقت، ارتباطات، مدیریت، وظیفه شناسی، صمیمیت در کار، مسئولیت پذیری، آموزش، صبر و پایداری، شهامت و شجاعت، تعهد، برنامه ریزی، قدرت حل مسئله و تصمیم گیری، دانش عمومی، دانش تخصصی، قدرت طرحریزی، انتقادپذیری، تلاش و سختکوشی، مشارکت، نظم و انضباط، اعتماد به نفس، رشد و توسعه |
عوامل و معیارهای مشترک برگرفته از دو جدول فوق بعنوان معیارهای ارزیابی عملکرد کارکنان در دانشگاه علوم پزشکی اجا در نظر گرفته شد.
جدول شماره ۲-۱۳- برگرفته از جدول ۲-۱۱ و جدول ۲-۱۲
عوامل مشترک مدلهای ارزیابی عملکرد کارکنان و تحقیقات انجام شده |
رهبری(فرماندهی)، ارتباطات، خلاقیت و نوآوری، آموزش، مسئولیت پذیری، مدیریت در امور صداقت، شهامت و شجاعت، تعهد، صمیمیت، برنامه ریزی، صبر و پایداری، انعطاف پذیری، قدرت حل مسئله و تصمیم گیری، نظم و انضباط، ادب و احترام، اخلاق، اعتماد به نفس، رشد و توسعه |
متغیر وابسته متغیر های مستقل
بهبود عملکرد
مولفهها و شاخص های ارزیابی: رهبری(فرماندهی)، ارتباطات، خلاقیت و نوآوری، آموزش، مسئولیت پذیری، مدیریت در امور، صداقت، شهامت و شجاعت، تعهد، صمیمیت، برنامه ریزی، صبر و پایداری، انعطاف پذیری، قدرت حل مسئله و تصمیم گیری، نظم و انضباط، ادب و احترام، اخلاق، اعتماد به نفس، رشد و توسعه
الگوی تحلیلی پژوهش منطبق بر الگوی مفهومی به شرح جدول ۲-۱۴- میباشد:
جدول ۲-۱۴- الگوی تحلیلی تحقیق
متغیرها | مولفه ها | شاخص ها | سئوالیهها/ گویه ها |