مبحث دوم: شیوههای جبران خسارت در مسئولیت قهری …. .. ۳۲
گفتار اول: برگرداندن وضعیت زیان دیده به حالت سابق خود .. ۳۳
بند ۱: بازگرداندن عین مال به صاحب آن …………………………………………………………………………………………………..۳۴
بند ۲: از بین بردن منبع خسارت ….۳۴
گفتار دوم: جبران خسارت وارد به اموال .. ۳۵
بند ۱: رد عین در صورت وجود .. ۳۵
بند ۲: پرداخت بدل .. ۳۶
گفتار سوم ـ نقش دادگاه در تعیین شیوه های جبران خسارت .. ۴۰
فصل سوم: شیوههای جبران خسارت در کنوانسیون بین المللی کالا(۱۹۸۰) .. ۴۲
مبحث اول: شیوه های جبران خسارت در کنوانسیون .. ۴۳
گفتار اول: دریافت معادل پولی خسارت و دریافت بهره .. ۴۳
بند ۱: دریافت معادل پولی خسارت .. ۴۳
بند ۲: دریافت بهره .. ۴۴
گفتار دوم: درخواست تقلیل ثمن .. ۴۷
بند ۱: درخواست تقلیل ثمن در کنوانسیون .. ۴۷
بند ۲: شرایط تحقق اختیار تقلیل ثمن .. ۴۸
الف: تسلیم کالای مورد قرارداد……………………………………………………………………………………………………………………..۴۸
ب: عدم مطابقت کالای تسلیمی……………………………………………………………………………………………………………………۴۹
۱: عدم مطابقت مادی…………………………………………………………………………………………………………………………………..۴۹
۲: عدم مطابقت حقوقی……………………………………………………………………………………………………………………………… ۵۰
ج: قبول کالای نامنطبق توسط خریدار…………………………………………………………………………………………………………۵۱
د: انجام تکلیف مندرج در مواد ۲۹ و ۴۰ توسط مشتری……………………………………………………………………………..۵۱
هـ: ناآگاهی خریدار به عدم مطابقت کالا………………………………………………………………………………………………………۵۱
بند ۳: استثنائات اعمال ماده ۵۰ کنوانسیون……………………………………………………………………………………………….۵۲
الف: جبران نقص پس از موعد تسلیم توسط فروشنده به شرط عدم تأخیر غیرمعقول……………………………….۵۲
ب: عدم اعلام نظر خود توسط مشتری با وجود درخواست فروشنده…………………………………………………………..۵۳
ج: اعلام بایع دایر برایفای تعهد ظرف مدت معین………………………………………………………………………………………..۵۳
( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
د: شرط وصول اخطاریه فروشنده به مشتری………………………………………………………………………………………………۵۳
ه: رفع نقص کالای غیرمنطبق با قرارداد توسط فروشنده…………………………………………………………………………….۵۴
بند ۴: چگونگی محاسبه تقلیل ثمن در کنوانسیون .. ۵۴
گفتار سوم : بازفروش مبیع .. ۵۶
بند ۱: بازفروش اختیاری مبیع .. ۵۶
بند ۲: بازفروش الزامی مبیع . .. ۵۶
الف: موارد بازفروش الزامی مبیع……………………………………………………………………………………………………………………۵۹
ب: اقدامات بازفروش الزامی بیع……………………………………………………………………………………………………………………۶۰
مبحث دوم: شیوه های غیرپولی جبران خسارت .. ۶۱
گفتار اول: درخواست تعمیر کالا .. ۶۱
بند ۱: حق درخواست تعمیر یا اصلاح کالا در کنوانسیون .. ۶۲
بند ۲: شرایط درخواست تعمیر یا اصلاح کالا در کنوانسیون .. ۶۳
گفتار دوم: الزام فروشنده به تسلیم کالای جانشین .. ۶۵
بند ۱: مفهوم تسلیم کالای جانشین .. ۶۵
بند ۲: شرایط درخواست تسلیم کالای جانشین … ۶۶
الف: تسلیم کالا به خریدار…………………………………………………………………………………………………………………………….۶۶
ب: عدم انطباق کالای تسلیم شده به خریدار با قرارداد………………………………………………………………………………..۶۶
ج: نقض اساسی بودن عدم انطباق ………………………………………………………………………………………………………………۶۷
د: اخطار عدم مطابقت…………………………………………………………………………………………………………………………………..۶۸
هـ: امکان اعاده کالا به وضعیت سابق……………………………………………………………………………………………………………۶۹
بند ۳: قلمروی درخواست تسلیم کالای جانشین در کنوانسیون .. ۶۹
گفتار سوم: الزام به انجام عین تعهد .. ۷۰
بند ۱: درخواست اجرای اجباری قرارداد از سوی مشتری .. ۷۰
الف: شرایط اجرای عین قرارداد توسط مشتری …………………………………………………………………………………………..۷۱
ب: محدودیتهای اجرای عین قرارداد…………………………………………………………………………………………………………….۷۱