رفتارضداجتماعی
همدلی کل
۷۱/۰
۰۰۲/۰
۰۷/۰
۰۰۶/۰
۱۶۶/۰
۰۷/۰
۸۴۳/۰
۴/۰
همان طور که در جدول ۴-۸ ملاحظه می شود نتایج حاصل از رگرسیون نشان میدهد که در مجموع همدلی کل (۴/۰>p ، ۸۴۳/=t ،۰۷/۰=Beta) پیش بینی کننده معناداری برای رفتار ضداجتماعی نیست (۰۰۲/۰>p ،۷۱/۰=F ،۰۰۶/۰=R2).
( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
۴-۲- ۴- سوال چهام: آیا میزان درخودماندگی در دانش آموزان کم توان ذهنی بر
اساس همدلی مادران آنها قابل پیش بینی است؟
برای پاسخگویی به سوال چهارم پژوهش مبنی بر اینکه سهم همدلی مادران در پیش بینی میزان درخودماندگی دانش آموزان کم توان ذهنی چقدر است، از روش آماری تحلیل رگرسیون چند متغیره به شیوه همزمان استفاده گردید. در این تحلیل متغیر ملاک درخودماندگی میباشد و متغیر پیشبین معادله را همدلی که مشتمل بر دو بعد شناختی و عاطفی است، تشکیل میدهد. نتایج تحلیل رگرسیون چند متغیره برای تعیین عامل پیش بینیکننده متغیر درخودماندگی در جدول ۴-۷ آمده است.
جدول ۴-۷- میزان پیش بینی کنندگی همدلی کل برای بعد درخودماندگی
متغیر ملاک
متغیر پیشبین
F
P
R
R2
B
Beta
T
>p
درخودماندگی
همدلی کل
۸۳۸/۰
۰۰۳/۰
۰۸/۰
۰۰۷/۰
۱۱/۰
۰۸/۰
۹۱۶/۰
۳۶/۰
همان طور که در جدول ۴-۷ مشاهده می شود نتایج حاصل از رگرسیون نشان میدهد که در مجموع همدلی کل (۳۶/۰>P ،۹۱۶/۰=t ،۰۸/۰=Beta) درخودماندگی را به طور معناداری پیش بینی نمیکند (۰۰۳/۰>p ،۸۳۸/۰=F ،۰۰۷/۰=R2).
۴-۲-۵- سوال پنجم: آیا میزان اختلال ارتباط اجتماعی در دانشآموزان کم توان
ذهنی بر اساس همدلی مادران قابل پیش بینی است؟
برای پاسخگویی به این سوال مبنی بر اینکه سهم همدلی مادران در پیش بینی بعد اختلال ارتباط اجتماعی در دانش آموزان کم توان ذهنی چقدر است، از روش آماری تحلیل رگرسیون چند متغیره به شیوه همزمان استفاده گردید. در این تحلیل متغیر ملاک اختلال ارتباط اجتماعی بود و متغیر پیشبین معادله را همدلی که مشتمل بر دو بعد شناختی و عاطفی است، تشکیل میداد. نتایج تحلیل رگرسیون چندمتغیره برای تعیین عامل پیش بینیکننده متغیر اختلال ارتباط اجتماعی در جدول ۴-۸ آمده است.
جدول ۴-۸- میزان پیش بینی کنندگی همدلی کل برای بعد اختلال ارتباط اجتماعی