شناسایی نیاز مشتری اهمیت دارد چون اگر اشتباه برآورد شود کار با نتیجه همراه نخواهد بود.
در نظر گرفتن ذائقهء مصرف کنندگان
توجه به مقوله قیمت گذاری با توجه به کیفیت و جنس و موقعیت محصول باید صورت بگیرد.
وجود تناسب بین محصول و مقوله قیمت گذاری
دلیل شکستتولیدی های پوشاک ورزشی همین رقابت نادرست است که تولید کالای بی کیفیت است. چون محصول ثابت بوده ولی رقیب زیاد شده برای همین قیمت ها شکسته شده. در این شرایط تولیدی ها به جای آن که کنار هم باشند رو به روی هم هستند.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
نبودن رقبای غالب به بازار
این عامل هم اهمیت خود را دارد. هرچه بازار بزرگتر باشد پرسود تر بوده و رقابت در آن ساده تر است. البته ایران بازار نسبت بزرگی نیست در این زمینه مشکلاتی هست.
بازار از رشد برخوردارباشد و بزرگ باشد
توجه به ویژگی های عمومی و ظاهری محصول بسیار اهمیت دارد اما محتوا و معقوله کیفیت مهمتر است در این صنعت
تحقیقات بازار در مورد ویژگی های ظاهری محصول صورت بگیرد
توجه به کیفیت و نحوه بسته بندی باعث مزیت رقابتی در این صنعت میشود مخصوصا در زمان خرده فروشی باعث جذب مشتری می شود
توجه به کیفیت و جذابیت بسته بندی محصول (اطلاعات جنس، شکل، گرافیک)
تولید محصولی جدید یا توسعه محصول موجود در شرکت اگر با نگاه جهانی تولید شود و برنامه صادرات وجود داشته باشد و بتوان برای گشورهای مختلف بومی سازی انجام دا، می تواند از عوامل موفقیت در این صنعت باشد که بازار محدودی در ایران دارد.
در نظر گرفتن نگاه جهانی به محصول
مواد اولیه باید اولا درست انتخاب شوند برای مثال نخ این که چه نوعی باشد چه جنسی باشد و از کجا تهیه شود اهمیت دارد. بعضی وقتها تولیدات پوشاک بدون توجه به این موضوع هزینه مواد اولیه برایشان خیلی بالا درمی آید در نتیجه خیلی از سفارشات رو نمی توانند بگیرند چون قیمت بالایی تقاضا می کنند از طرف دیگر اگر برای یک محصول پرتیراژ از تکنولوژی استفاده شود که هزینه بر است و قیمت تمام شده بالا خواهد بود و رقابت پذیری خود را از دست می دهد. همیشه نمی توان هزینه های تولید را پایین آورد. بعضی چیزها ارزان است مثل نیروی انسانی و انرژی ولی بعضی وقت ها چون از تکنولوژی نامناسب استفاده می شود نمی توان هزینه را کاهش داد. بعضی از تولیدی ها سیستم مدیریت هزینه ندارند
تولید محصول با هزینه پاینتر صورت پذیرد
عوامل مرتبط باطراحی و تولید
امکان تولید در زمان کمتر بسیار سخت است اما اگر بتوان این کار را با مدیریت زمان و در نظر گرفتن متغیر های مختلف انجام داد میتوان از عوامل موفقیت محسوب شود زیرا فاصله ایده با تولید و تجاری سازی کمتر می شود و مزایای خوبی در پی دارد.
تولید محصول در زمان کم تر انجام شود
شرکتی که بتواند ایده خود را به دیگران معرفی کند و بطور سفارشی محصول خود را تولید کند میتواند به راحتی در بازار مشخص شده نفوذ کند.
توانایی در تولید سفارشی محصول توسعه یافته
بااستفاده از سبک تولید کشورهای دیگر و بومی سازی آن
الگو برداری از روش تولید کشورهای دیگر
تولید محصول جدیدی که دارای دوام بیشتری باشد می تواند از مزیت های رقابتی و موفقیت محصول محسوب بشود
تولید محصول با ماندگاری بیشتر
در ایران با مشکل حمایت از تولیدات داخلی مواجه این و باز گذاشتن درهای واردات محصولات با کیفیت های مختلف با قیمت های متفاوت که بازار را گرفته اند اگر سیاست ها در راستای توجه به تولیدات داخلی باشد در عمل بسیار در موفقیت توسعه محصولات جدید شرکت های تولیدی پوشاک ورزشی موثر است.
حمایت قوانین و سیاست های کلان از تولیدات داخلی