الگوی سه جانبه رفتار…………………………………………………………………………………………….۲۸
ساختار روانشناسی رفتار……………………………………………………………………………………۲۹
ماهیت خودکارآمدی……………………………………………………………………………………………۳۰
قابلیتهای بنیادی آدمی………………………………………………………………………………………..۳۱
انسان موجودی عامل………………………………………………………………………………………… ۳۱
تقویت خودکارآمدی…………………………………………………………………………………………… ۳۲
مؤلفه های خودکارآمدی………………………………………………………………………………………..۳۳
منابع خود کارآمدی…………………………………………………………………………………………….۳۴
تأثیرات باورهای خودکارآمدی بر کارکردهای روانشناختی………………………………………………..۳۸ خودکارآمدی وشغل………………………………………………………………………………………….۴۰ خودکارآمدی بالا و پایین ……………………………………………………………………………………….۴۱
خودکارآمدی و سلامت روان……………………………………………………………………………………۴۱
خودکارآمدی وسلامت جسمی…………………………………………………………………………………..۴۱
نقش خودکارآمدی در عملکرد……………………………………………………………………………….۴۲
تحلیل تحولی باورهای خودکارآمدی در گستره زندگی………………………………………………………۴۳
فرایندهای فعال شده کارآمدی………………………………………………………………………………..۴۵
ج- سوابق پژوهش ………………………………………………………………………………………….۴۹
فصل سوم:روش اجرای پژوهش………………………………………………………………………۵۹
جامعه آماری……………………………………………………………………………………………….. ۶۰
حجم نمونه و شیوه نمره گذاری………………………………………………………………………………۶۰
روش و ابزار جمع آوری اطلاعات………………………………………………………………………….۶۰
ابزار اندازه گیری …………………………………………………………………………………………..۶۰
پایایی مقیاس خودکارآمدی…………………………………………………………………………………………۶۱
روایی مقیاس خودکارآمدی……………………………………………………………………………………..۶۲
متغیرهای پژوهش…………………………………………………………………………………………..۶۲
روش پژوهش……………………………………………………………………………………………….۶۲
روش های آماری……………………………………………………………………………………………..۶۳
روش تجزیه وتحلیل داده ها………………………………………………………………………………… ۶۳
روش نمره گذاری …………………………………………………………………………………………..۶۳
برنامه آموزشی پژوهش …………………………………………………………………………………….۶۳
فصل چهارم : تجزیه وتحلیل داده ها…………………………………………………………………. ۶۶
مقدمه………………………………………………………………………………………………………..۶۷
بخش توصیفی داده ها ………………………………………………………………………………………۶۸
تجزیه وتحلیل آماری ……………………………………………………………………………………….۷۰
فصل پنجم : بحث ونتیجه گیری ……….. . …………………………………………………………….. ۷۲
مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………….۷۳
یافته ها……………………………………………………………………………………………………… ۷۳
بحث ونتیجه گیری…………………………………………………………………………………………..۷۳
محدودیت ها…………………………………………………………………………………………………۷۸
پیشنهادها……………………………………………………………………………………………………….۷۹
منابع فارسی ………………………………………………………………………………………………….۱۰۷
منابع انگلیسی………………………………………………………………………………………………..۱۱۰
ضمایم ……………………………………………………………………………………………………….۱۱۱
ساختار جاسات
پرسشنامه GSE
فصل اول:
کلیات پژوهش
مقدمه
اساساً برای فردی که در اثر حادثه ای سلامت خود را از دست داده است ادامه روال گذشته میسر نیست حالات عاطفی جدید ، هیجانات روحی ، دلواپسی ، اضطراب ، ترس ، افسردگی از جمله مسائلی هستند که معمولاً فرد حادثه دیده انتظار آنها را می کشد و ممکن است به چنین پیامد هایی مبتلا گردد .همچنین فقدان یا از دست دادن واقعیت تمامیت جسمی و یا قسمتی از بدن ممکن است سبب بروز یک سری مشکلات شود ٬ افرادی که قطع عضو شده اند گاهی به علت ترس از طرد شدن به انزوا روی می آورند ، قابلیتهای خود را ندیده می گیرند ، اعتماد به نفس آنان مختل می شود و باورهایشان در مورد کارآمدی و توانمندی خود کاهش می یابد .
( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
به اعتقاد شولتز (۱۹۹۰) افرادی که میزان حس خودکارآمدی آنها ضعیف است توانایی لازم دراعمال هرگونه نفوذ وتأثیر بررخدادها و شرایطی که آنان را تحت تأثیر قرارمی دهد ، ندارند . در نتیجه آنان معتقدند که هر گونه سعی و تلاش بیهوده و بی ثمراست وجای شگفتی نیست که آنها اندوه و نگرانی زیادی داشته باشند. در نتیجه احتمال اینکه این افراد انتظارات ضعیفی کسب کرده و حس خوکارآمدیشان کاهش یابد وجود دارد (وقری ، ۱۳۷۹)
موقعیت های فشارزای زندگی همواره می تواند بر میزان توانایی افراد در کنار آمدن با شرایط گوناگون مؤثر باشد و تداوم شرایط دشوار به نوبه خود موجب بروز یا تشدید نابسامانی های جسمانی و روانی شود . در چنین فضایی انسان ناگزیر است تا برای مقابله با پیامدهای ناشی از فشارهای زندگی به جستجوی راهکارهای مؤثر باشد ، از این رو سبک خاص شناختی یعنی همان باورها یا کسب صفاتی که بتواند شدت عوامل فشارزای زندگی را کاهش دهند ، اهمیت ویژه ای می یابند . (شفر، مارتین[۱]۱۹۸۲؛ ترجمه بلورچی ،۱۳۷۵) .
کسانی که در برابر موقعیت های فشارزا به جای احساس درماندگی ، موقعیت ها را در اختیار خود می بینند بیشتر احتمال دارد که برای تغییر موقعیت اقدام کنند. در مفهوم مبارزه جویی نیز ارزیابی شناختی[۲] نهفته است یعنی باور اینکه، دگرگونی درزندگی یک امرعادی است و بایستی آن را بیشتر به عنوان فرصتی برای رشد به شمار آورد تا تهدیدی برای احساس ایمنی (هیلگارد/ براهنی ،۱۳۷۵؛ نقل ازمجیدیان ، ۱۳۸۴) .