-توانمند سازی کارکنان و توجه به قابلیت ها و نقاط مثبت آنان و تلاش در جهت تقویت آن.
-بکارگیری مدیران و مسئولین واحدها بر اساس اصل شایسته سالاری، تخصص و قابلیت ها در بانک.
-با توجه به اینکه منابع انسانی یکی از سرمایه های با ارزش هر سازمانی می باشدواگرکارمندان از سازمان رضایت نداشته باشند ارزیابی واندازه گیری صحیحی انجام نمی گردد ومتعاقبا"تصمیم گیری درستی نمی توان گرفت پیشنهاد می گردد در جهت رضایت منابع انسانی توجه بیشتری اعمال گردد.
۵-۳-۲- پیشنهاد برای تحقیقات آتی
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
-پیشنهاد می گردد پژوهش دیگری با بهره گرفتن از مدل های دیگر ارزیابی عملکرد در بانک ملت استان گیلان به اجرا در آورده و سپس دستاوردهای آن را برای بررسی پایایی با مدل کارت امتیازی متوازن مورد مقایسه قرار دهند.
-پیشنهاد می گردد در پژوهش های آتی از روش های دیگر جمع آوری اطلاعات همچون مصاحبه نیز بهره بگیرد.
-پیشنهاد می گردد برای محققینی که می خواهند از مدل کارت امتیازی متوازن برای ارزیابی استراتژیک سازمانی استفاده کنند. توصیه می شود که قبل از اجرای این مدل ابتدا از وجود پیش شرط ها و الزامات کارت امتیازی متوازن اطمینان حاصل نمایند. مثلاً از وجود برنامه استراتژیک با ساختار صحیح و آکادمیک مطمئن شوند.
-پیشنهاد می گردد تحقیقی در خصوص دلایل و موانع مربوط به عدم اجرای استراتژی با رویکرد کارت امتیازی متوازن در بانک ملت استان گیلان انجام بپذیرد.
-پیشنهاد می گردد در خصوص امکان سنجی تشکیل کارت امتیازی متوازن در بانک ملت استان گیلان در آن اهداف بصورت ماهیانه پایش گردند تحقیقی انجام پذیرد.
۵-۴- محدودیت های پژوهش
۱- یکی از مشکلات تحقیق در ارتباط با عدم دسترسی به منابع و مآخذ مرتبط با موضوع در کتابخانه ها، دانشگاه ها و سایر سازمان های کشور می باشد.
۲-عدم دسترسی به حجم نمونه بالا به دلیل محدودیت زمانی.
۳-در این زمینه برنامه استراتژیک بطور اصولی و مستند در بانک ملت استان گیلان تدوین نشده است.
۴-کمبود سوابق مرتبط با این مدل و استراتژی در بانک ملت استان گیلان در سالهای قبل از ۱۳۹۱
۵- مطالعه حاضر تنها محدود به استان گیلان بود. برای مقایسه نتایج، پژوهش های بعدی باید این مطالعه را در استان های دیگر تکرار کنند.
۶-با توجه به اینکه توزیع پرسشنامه از رده میانی به سطوح بالا توزیع گردید جهت جمع آوری و اخذ اطلاعات از سازمان مربوطه با مقاومت مدیران روبرو بوده ایم.
۷-با توجه به جدید بودن تکنیک مورد نظراستفاده در این تحقیق و عدم آگاهی کامل برخی پاسخ دهندگان به این مدل، تشریح ابعاد و توجیه آنان بسیار زمان گیر و نیاز به تشکیل جلسات در واحدهای مختلف سازمانی بوده است.
۸-تعدادی از سوالات تحقیق به بررسی دیدگاه مدیران در زمینه وجود یا عدم وجود بعضی از شاخص های اجرایی در سازمان بوده است که برخی از آنها در ارائه دیدگاه های خود به نوعی برخورد محتاطانه داشته اند.
۹-عوامل غیر قابل کنترلی همچون حالات جسمانی و روحی و درجه درک و استنباط پاسخ دهندگان در زمان پاسخ به سوالات پرسشنامه که طبیعتاً در پاسخ دهی آنان بی تاثیر نبوده است.
۱۰-تعدادی از کارکنان نوعی نگاهی غیر مطمئن به تحقیق و به تبع آن به پرسشنامه دارند و علاقه ای به پاسخگویی در آنها دیده نمی شود که این دیدگاه در بعضی از کارکنان با سابقه نیز مشاهده می شود.
۱۱-در نهایت به دلیل جامع بودن ارزیابی و طراحی سوالات در چهار بعد باعث ازدیاد تعداد سوالات و داشتن زیر شاخه هایی گردید که از حوصله تعداد زیادی از کارکنان واحدهای ستادی خارج بوده است.
۱۲-به لحاظ اینکه جامعه آماری مورد تحقیق دارای واحدی بنام مالی و حسابداری بوده و اطلاعات لازم برای نسبتهای مالی در دفتر مرکزی وجود داشته است و به دلیل محرمانه بودن اطلاعات مالی با محدودیتهایی مواجه شده ایم.
منابع وماخذ:
منابع و ماخذ
۱-آذر.عادل.رجب زاده.علی(۱۳۸۱)"تصمیم گیری کاربردی".تهران.انتشارات نگاه دانش.
۲-اسعدی.میرمحمد.میرغفوری.سید حبیب اله.صادقی آرانی.زهرا.خسروانیان.حمیدرضا.(۱۳۸۹). “ارزیابی عملکرد بیمارستان های دولتی یزد با بهره گرفتن از ترکیب مدل های کارت امتیازی متوازن.مجله علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد.شماره۶(۱۸).ص ۵۶۹-۵۵۹٫
۳- اصغر پور.محمد جواد(۱۳۸۳)."تصمیم گیری چند معیاره".تهران.انتشارات دانشگاه تهران.چاپ سوم.
۴-حق شناس.اصغر.کتابی.سعیده.دلوی.محمدرضا.(۱۳۸۶)"ارزیابی عملکرد با روش امتیازات متوازن ازطریق فرایند تحلیل سلسله مراتبی فازی".دانش مدیریت.۲۰(۷۷).ص۴۶-۲۱٫
۵-ربیعی.ساره.شاهنده.علی.(۱۳۹۰)"گسترشی برمدل کارت امتیازی متوازن".نشریه بین المللی صنایع ومدیریت تولید.۱(۲۲).۵۱-۴۰
۶- ساجدی نژاد.آرمان.(۱۳۸۵)."طراحی سیستم عملکرد مراکز تحقیقاتی با بهره گرفتن از کارت امتیازی متوازن"پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی صنایع .دانشکده فنی-مهندسی.دانشگاه تربیت مدرس.
۷-عالم تبریز.اکبر.منیری.محمد رضا.(۱۳۹۰)."به کارگیری مهندسی ارزش در بهبود عملکرد پروژه"مدیریت صنعتی دانشگاه تهران.۳(۶).ص۹۸-۸۱
۸- کاپلان.رابرت اس.نورتون.دیوید پی.(۱۳۸۸)."سازمان استراتژی محوری".ترجمه پرویز بختیاری.تهران.انتشارات سازمان
مدیریت صنعتی.چاپ هشتم.
۹- میر کاظمی.سیده عذرا.(۱۳۸۸)"طراحی مدل ارزیابی عملکرد ادارات تربیت بدنی دانشگاه ها"رساله دکتری مدیریت ورزشی.دانشکده تربیت بدنی وعلوم ورزشی.دانشگاه گیلان
۱۰- مهرگان.م.ر._۱۳۸۳).مدل های کمی در ارزیابی عملکرد سازمانها (ارزیابی متوازن)انتشارات دانشکده مدیریت دانشگاه
تهران.چاپ اول
۱۱-علیرضایی.م.ر.میرحسینی.س.ع.کشوری.ا..(۱۳۸۴)نظام جامع بهره وری سازمانها به کمک bsc.جهاد دانشگاهی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران.دومین کنفرانس ملی مدیریت عملکرد.
۱۲-مومنی.منصور.بشیری.(۱۳۸۸).ارزیابی عملکرد سازمان تامین اجتماعی با استفاده ازbsc.مجله مدیرت صنعتی.دوره۱(۳).ص۱۳۷-۱۵۲
۱۳-عادل آذر-غلامرضایی.) ۱۳۸۵).رتبه بندی استان های کشور با رویکرد ارزیابی متوازن(با بکار گیری شاخص های
توسعه انسانی)فصلنامه پژوهش های اقتصادی ایران۸(۲۷).ص۱۵۳-۱۷۳٫
۱۴-مومنی.منصور.خدایی.سمیه.بشیری.مجتبی(۱۳۸۸)"ارزیابی عملکرد با استفاده مدل ارزیابی متوازن
)مطالعه موردی بانک های دولتی منتخب استان فارس)مدیریت صنعتی دانشگاه تهران.۲(۵).۱۵۸-۱۴۱
۱۵-ابراهیمی.مریم بررسی رابطه همراستایی مدیریت استراتژیک سیستم اطلاعاتی با کارت امتیازی متوازن وعملکرد سیستم های اطلاعاتی دانشگاه تربیت مدرس تابستان۱۳۸۳
۱۶-الهیاری .ابهری.حمید.پایان نامه کارشناسی ارشد رشته حسابداری (دانشگاه اقتصاد مدیریت.وعلوم اجتماعی بررسی کاربرد تکنیک ارزیابی متوازندر سنجش عملکرد شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران.شهریور۱۳۸۶
۱۷-ایرجی کجوری ابوالقاسم ;ترک زبان .فرزاد.پایان نامه کارشناسی ارشد با موضوع ارزیابی عملکرد شعب شرکتهای پخش مواد غذایی مورد شرکت بخش البرز سازمان مدیریت صنعتی ۱۳۸۴
۱۸-حافظ نیا;محمد رضا.مقدمه ای بر روش تحقیق در علوم انسانی انتشارات سمت ۱۳۸۷
۱۹-خاکی;غلامرضا.روش تحقیق در مدیریت انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی ۱۳۸۳
۲۰-ساسانی;حسین.کارت امتیازی متوازن.فصلنامه صنایع ۲۷-۲۸-۱۳۸۰-۷-۱۵
۲۱-سرمه;زهره.ودیگران.روش های تحقیق در علوم فناوری موسسه نشر آگه۱۳۸۵